Selamat Datang Insan Terpilih Berjiwa Kental,Hadirmu takdir tuhan,Selamat Berjuang

KENANGAN DI BAHAGIAN TADBIR DAN LOGISTIK DI ILMI



❤TADBIR DAN LOGISTIK DALAM KENANGAN❤ 


ok entry kalini nak citer tentang BTL bahagian tadbir dan logistikk di Institut Latihan Islam Angkatan Tentera Malaysia...masa awal dulu masuk aku di takdirkan ke unit ini..masa tu aq tahu mesti dalam hati semua orang dalam tu kata ekele...budak ni macam bongok2x je kihkih...dahlaa pakaian kadang tak kemas kihkih..kadang serabut...kadang tergopoh gapah....

awal masuk aku perati satu persatu dengan muka belagak budget bagus aku kih kih..tgok pebagai jenis tingkah laku...so aku folow the flow apa laa nasib aku akhirya yeayhh aq jmpa rentaknya so BTL yang aku sayangi aku suka kerja di dalamnya...dengan pelbagai kerja yang menguji akal fkiran kihkih aku suka sebab aq suka otak aku gerak hahaha...

aku knal gan dua org koperal aku panggi kak ros dan kak nisa...sorng askar darat sorang askar laut macam2x pengalam diorang cerita...heheh tapi apakan daya praktikal hanya 2 bulan...aku terlambat berkenalan serapatnya huhuhu...apakan daya itu sahaja masa yang telah allah beri...aku bahagia di BTL...
aku kenl koperal Aizal kprl Sam dan ramai lagi ada yang ada gambar ada yang tak..gan tuan OC

 setiap pagi aku dan kawan2x datang awal pagi rutin harian aku adaah hidupkan aircond...lepastu printkan kertas baris kehadiran...setiap pagi aku rindukan suara-suara mereka wanii....wanii....wanii...oooo wani...satu pejabat kesana kemari nama wani wani...wlopon nama agak ayu kihkih...aku suka bila nma di panggil lagi-lagi bila mem boss besar panggil berderau jantung...bukan takut tapi seram..tapi seram2x pon wlopon pagi2x muka garang tetap gaklaa aku bersemangat nak kerja...susah laa nak dpt senyuman dari mem yani huhu sebab askar mesti tegas..bila salam waktu pagi gan askar ni auranya luar biasa...semangt nak kerja seronok tengok telatah askar2 ni berkerja...hingga laa hari akhir perhhhhh syahduu weiii..tipu kalau aq cakap aq tak rindu...rindu sgt..gan smua orang dalam BTL...dua bulan yang bnyak sgt kenangannya...aku pnya seronok kerja sbtu ahad pon aku masuk pejabat...malam pon aku masuk pejabat...kalau lama lagi aku kat ILMI boleh aku ceriakn lagi pejabat tu tapi apakan daya allah x beri tanggungjawab itu kepada ku...apapon aku bhgia ada la juga kerja aku yang masih beri sekelumit manfaat buat mereka..

inilah tiga orang wanita yang aq kenali...askar kan  jadi susah la juga nak dptkan senyuman..sweet2x dari mereka..huhu tapi semagt dalam jiwa mereka tu menyerap aa dalam jiwa aku...bila mem panggil wanii..bila masuk serius muka dalam hati huhu apalah dalm hati dia erk berkata kata tentang aku huhu...billa berbual gan kak nisa dan kak ros aq ckp dalam hati apa agaknya kata kata dalam hati dorang ni tentang aku huhuh...apapon allah beri segalanya manis...di BTL cuma gambar x berpa banyak mana ntah hilang...huhu al maklumla henfon aku ada je masalah...
huhuu dua orang askar ni tahu je muka aku masam muncung...sorang suka ajak aku pi fly mngenali erti luar hahha beli kuih la kek la...heishh kalau berbulan aku kat situ perh pasti satu PD dah aku kenali...aq pulak suka berjalan...pernah satu hari menipu mem tapi x pandai menipu kihkih x memasal kena iron baju askar kat dobi...kelakar weii...😂



ini pulak sarapan bersma-sama mereka...tulah knagn saat2x terakhir...



tulah antara kerja kerja aku...banyak lagi tapi x yah lah tunjuk nanti menunjuk pulak kihkih....oklah sampai situje nak share ...bnyak lagi nak di coretkan tapi x semua benda kita boleh share...terima kasih ya allah dapt mengenali mreka..💝





Tiada ulasan:

Catat Ulasan